2013 YGS LYS Yorumlaması

Herkeze merhaba,

Bu yayında benimde girmiş olduğum üniversite sınavı hakkındaki yorumumu getirmek istiyorum dahada uzatmadan yazıma başlıyorum.Bu seneki en zor branş LYS Matematik'ti ve bir o kadar da LYS Fizik ve Kimyanın kolay olması çok dengesizdi.Onun dışında YGS bilgi dışında tamamiyle anlamaya dayalı bir sınavdı.Geçen 4 senede yapılan sınavla alakasız bir sınavdıki bende 2013 mağduruyum.Mağdur kelimesini kullanırken üniversiteye yanlış çalışmamdan dolayı bu kelimeyi kullanma gereği duydum.Geçen seneki sınavla kıyaslanacak olursa ;

2012 YGS %55 bilgi %45 anlama sınavı gibiydi ve LYS ortalama bilgi sınavıydı.
2013 YGS %67 anlama %33 bilgi sınavı gibiydi ve LYS Mat. dışındakiler ise kolay bilgi sorularıydı.

Bu seneki puanlardan ve sıralamadanda üniversite kalite sıralaması yapmış bulunmaktayım.

Bu sıralama y-mf-4 puanın ve eem bölümünün yorumlamasına göre yapılmıştır.
Bu sıralama yapılırken üniversite,puan ve öğrenci kalitesi orantısında sıralama oluşturuldu.
NOT:Tamamiyle kendi yorumlamamla yaptım istatistik illaki farklı olucaktır.Hata payları olabilir.
NOT(2):Bu puanların okul puansız %lik başarı değerlerini düzenleyip yayınlayacağım.

1.sınıf üniversite y-mf-4:(480-550 üstü) için ;
(Boğaziçi Üniv.,Koç Üniv.,Sabancı Üniv.,Bilkent Üniv.,ODTÜ,Galatasaray Üniv. vb.)
(OKUL PUANI:53-81 PUAN ALANLAR)
2.sınıf üniversite y-mf-4:(380-460 civarı) için ;
(Ege Üniv.,İYTE,Dokuz Eylül Üniv.,Abdullah Gül Üniv.,İtü,Yıldız Teknik,Marmara Üniv.,Gazi Üniv. vb.)
(OKUL PUANI:49-56 PUAN ALANLAR)                                                        
3.sınıf üniversite y-mf-4:(350-370 civarı) için ;
(Kocaeli Üniv.,Çukurova Üniv.,Pamukkale Üniv.,Karadeniz Teknik vb.)
(OKUL PUANI:42-48 PUAN ALANLAR)                                                         
4.sınıf üniversite y-mf-4:(330-350 civarı) için ;
(Celal Bayar Üniv.,Adnan Menderes Üniv.,Mersin Üniv. vb.)
(OKUL PUANI:40-44 PUAN ALANLAR)  
5.sınıf üniversite y-mf-4:(270-320 civarı) için ;
(Bülent Ecevit Üniv.,Düzce Üniv.,Sakarya Üniv.,Kırıkkale Üniv. vb.)
(OKUL PUANI:37-41 PUAN ALANLAR)    

Ben bu sonuçları birçok yorum okuyarak ve üniversiteleri araştırarak oluşturdum.
Benim 2013 LYS'de aldığım puan ise : (Y-MF-4: 271,58606) (140.000 civarı)'dır.
Bu sene beun eem i.ö. kazandım.Ancak tekrar üniversite sınavına hazırlanıyorum.Durumun bende kötü olduğunun farkındayım bu puana mühendislik okunmaz.2013 YGS-LYS sınavındaki kişisel başarım okul puansız ortalama %30'du.Bence mühendislik okuyacak kişileri en az %50 başarıya ulaşmaları lazım.Açıkcası kendim sayısal bilgilerimi ortalama bir mühendis olucak kadar yeterli görmüyorum.Bende buna inandığım için tekrar sınava hazırlanıyorum ve bu başarıya bu sene ulaşamasam bile okulumu dondurup 1 sene daha hazırlanacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder